Češi si vybírají nová i ojetá auta hlavně podle ceny

  • Vytvořeno: 4/28/2016
  • Kategorie: Obecné novinky

Češi si vybírají nová i ojetá auta hlavně podle ceny a potom podle značky. Při nákupu nového vozu se rozhoduje podle ceny 31 procent lidí a 29 procent přihlíží ke značce. Tři čtvrtiny kupců nových aut chtějí smlouvat o ceně. Vyplývá to z průzkumu společnosti EY.

U ojetých aut se podle ceny rozhodují více než dvě pětiny zákazníků, podle značky vybírá pětina. Se smlouváním počítá 85 procent zájemců o ojetiny.

Více než čtyři pětiny zákazníků preferují nákup auta v klasické prodejně, nákupu on-line dávají přednost dvě procenta. Obchodníka, od kterého si auto koupí, vybírají lidé nejčastěji na doporučení známých (35 procent), více než čtvrtina se orientuje podle vlastní zkušenosti. Celkem 14 procent se rozhoduje podle nabízených služeb. Kolem 57 procent zákazníků by si chtělo vůz vyzkoušet v zážitkovém centru.