ŠKODA AUTO se opět stala nejúspěšnější českou společností

  • Vytvořeno: 11/28/2017
  • Kategorie: Škoda

ŠKODA AUTO je tak nejúspěšnější společností v historii udělování tohoto prestižního ocenění. Slavnostní předávání cen se uskutečnilo dnes v prostorách Pražského hradu.

„Opětovné vítězství v soutěži ‚Českých 100 nejlepších‘ dokládá důležitost naší automobilky pro celou českou ekonomiku a je mi ctí, že jej opět mohu jménem naší společnosti převzít. Vítězství je výsledkem vysokého pracovního úsilí všech našich zaměstnanců, kteří pomohli dostat společnost ŠKODA AUTO do první ligy světových výrobců automobilů,“ říká Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za řízení lidských zdrojů. „Nedílnou součástí naší strategie je i plánovaná výroba elektrických komponentů a elektromobilů v závodech ŠKODA AUTO. Společně budeme pracovat na úspěšné budoucnosti značky tváří v tvář nejnovějším trendům, které ovlivňují celý automobilový průmysl,“ dodává Bohdan Wojnar.

Cílem soutěže ‚Českých 100 nejlepších‘, pořádané každoročně panevropskou společností pro kulturu, vzdělání a vědeckou spolupráci COMENIUS, je ocenit ty nejúspěšnější české firmy. Svým hlasováním se na ní podílí zhruba 20 000 vybraných představitelů hospodářského a politického života. ŠKODA AUTO v této soutěži, pořádané od roku 1996, uspěla už po sedmnácté (a dvakrát obsadila druhé místo) a je tak nejúspěšnějším laureátem této ceny. Pro tradiční českou automobilku to představuje ocenění jejích dlouhodobých úspěchů, díky kterým se stala jedním z pilířů české ekonomiky.

Automobilka ŠKODA AUTO, jejíž tradice v českých zemích sahá až do roku 1895, napsala v uplynulém čtvrtstoletí úspěšný příběh a zařadila se do okruhu zavedených velkoobjemových výrobců. Po startu v rámci koncernu Volkswagen v roce 1991 nabízela česká značka nejprve pouze jednu modelovou řadu a prodávala přibližně 170 000 vozů ročně. V roce 2016 dosáhla automobilka s 1 126 500 vozy dodanými zákazníkům po celém světě nového rekordu.

Na budoucnost se tradiční česká automobilka připravuje pomocí Strategie 2025, mezi jejíž nejdůležitější aspekty patří například elektromobilita a rozšiřování modelové nabídky. Dalšími důležitými oblastmi jsou digitalizace produktů a procesů, vstup na nové trhy a rozšiřování klasické výroby automobilů o mnoho dalších služeb, souvisejících s mobilitou.